MobilePay

Betal dit abonnement med MobilePay

MobilePay

Derfor skal du vælge Mobilepay…

Kun et swipe – så kører betalingen automatisk

  • Det er nemt at tilmelde sig abonnementsbetaling
  • Du får et godt overblik over dine abonnementer via MobilePay app’en
  • Du får en notifikation før betalingsdag (Tilføjes i MobilePay app’en)
  • Du kan frit vælge mellem flere betalingskort og konti
  • Ved nyt betalingskort – skal du kun opdatere ét sted
  • Du kan slette betaling af et abonnement via MobilePay (husk at det ikke opsiger dit produkt)
  • Kræver at du har installeret MobilePay app’en

Du bliver ledt over i OdderNets Selvbetjening – hvor du kan tilmelde dig MobilePay – abonnement. 

Glemt adgangskode – Klik her

Værd at vide om MobilePay

1Hvordan kommer jeg i gang?
1) Åben MobilePay og find “Betalingsaftaler” i menuen
2) Vælg dit abonnement eller den faste betaling
3) Herfra guides du til et nyt vindue
4) Du bliver ledt tilbage til Mobilepay app’en
5) Nu mangler du bare ét swipe – og så er du i gang
2Kan jeg tilknytte flere konti til min MobilePay?
Du kan tilknytte op til 10 kort eller konti for eksempel budgetkonto, opsparingskonto m.v.
3Kan jeg se, hvilke fakturaer der ligger til betaling?
1) Åbn MobilePay
2) Klik på “Menu” (nederst i højre hjørne)
3) Vælg Betalingsaftaler
4) Tryk på det relevante logo under “Dine aktive betalinger” Her finder du oversigten over dine betalinger
4Hvornår kan jeg se, hvilke fakturaer der ligger til betaling?
Du kan se en kommende betaling i Mobilepay fra op til otte til en dag før betalingen bliver gennemført.
1) Åbn MobilePay
2) Klik på “Menu” (nederst i højre hjørne)
3) Vælg Betalingsaftaler
4) Tryk på det relevante logo under “Dine aktive betalinger”
5Kan jeg afvise en enkeltstående betaling med MobilePay?
Du kan afvise en enkeltstående betaling frem til dagen før betalingsdatoen. Hvis du afviser en enkeltstående betaling, forsætter betalingsaftalen, og du betaler automatisk næste betaling via MobilePay, som du plejer. Du afviser en enkeltstående betaling i app’en under menupunktet “Betalingsaftaler” Bemærk: Hvis du har afvist en betaling, er det ikke muligt at fortryde og senere gennemføre betalingen via MobilePay. Du skal derfor enten logge på selvbetjeningen og betale eller kontakte Odder Antenne for at aftale en anden betalingsform.
1) Åbn MobilePay
2) Klik på “Menu” (nederst i højre hjørne)
3) Vælg Betalingsaftaler
4) Under “Betalingsaftaler”, tryk på det abonnement, hvor du ønsker at afvise betalingen.
5) Vælg betalingen under overskriften “Venter”
6) Tryk på “Slet/Afvis”
7) Klik Godkend
6Kan jeg afmelde betalingsaftalen med Mobilepay?
Ja, hvis du ikke længere vil benytte MobilePay, kan du slette betalingsaftalen.
1) Åbn MobilePay
2) Klik på “Menu” (nederst i højre hjørne)
3) Vælg Betalingsaftaler
4) Under “Betalingsaftaler”, tryk på den faste betaling, som du ønsker at slette.
5) Vælg betalingen under overskriften “Info”
6) Tryk på “Slet” nederst på siden
7) Læs betingelserne og tryk “Slet”
7Hvorfor er betalingen ikke gennemført?
Oplever du, at en forventet betaling i MobilePay ikke er gennemført, kan der være flere årsager Fx. kan dit kort være udløbet eller at der ikke er dækning på kortet.
Får et overblik over dine betalingsaftaler i MobilePay app’en
1) Åbn MobilePay
2) Klik på “Menu” (nederst i højre hjørne)
3) Vælg Betalingsaftaler
Bemærk: Er betalingen ikke blevet gennemført, skal du logge på selvbetjeningen og betale – eller kontakte Odder Antenne, for at aftale en anden betalingsform.
8Hvorfor får jeg en push-besked med information om, at betalingen ikke kan gennemføres?
Der kan være flere årsager:
1) Dit kort kan være udløbet. Løsning: Du skal skifte til et andet eller et nyt kort.
2) Det kan være der ikke er dækning på din konto. Løsning: Du kan vælge et andet kort eller sørge for at der kommer dækning på kontoen.
3) Din beløbsgrænse skal hæves. Løsning: Følg linket “Hæv beløbsgrænse”, som fremgår af betalingen i “Aktivitetsoversigten” i MobilePay app’en
9Hvad sker der, hvis jeg ikke reagerer på en push-besked?
Hvis ikke du reagerer, kan betalingen godt bliver gennemført inden for de kommende 48 timer, hvis der kommer dækning på kontoen.
Kan betalingen ikke gennemføres, skal du logge på selvbetjeningen eller kontakte Odder Antenne, for at aftale en anden betalingsmåde.

Brug for hjælp

Har du brug for hjælp til at vælge den rette internetpakke, så sidder vi klar til at hjælpe dig.